mandag 21. november 2011

marius til meg


Jeg er ikke gravid. Bare prøver å vise frem genseren. Ingen til å ta bildet. Genseren er flittig i bruk både på tur og til hverdags.


Strikkefakta: 
Oppskrift: Sandnes rundstrikket mariusgenser. 
Str: M i bredden og L i lengden. 
Hadde igjen ett helt nøste i hvit og nesten ett helt i blått av det som var beregna på str. L i oppskriften. 

Jeg er kjempefornøyd!! Jeg har ikke strikket noe særlig mønster før så dette gikk overraskende bra. 
Jeg gikk opp et halvt nr på pinnene på mønsterområdet. Den siger litt da.. slik er det vell bare med alpakka, den tar seg inn igjen ved vask da.  

Published with Blogger-droid v1.7.4

2 kommentarer:

  1. Kjempefin er den! Gratulerer med å ha fullført så stort og fint prosjekt!

    SvarSlett
  2. Der var du! Hurra for Marius - den ble kjempefin. Ny giv for julegaver.
    Innser av turbildet ditt at genser har noen flere bruksområder enn tunika. Men jeg er jo veldig fornøyd med tunikaen min også :) Håper for din del at du er like stolt som meg! Det har du i alle fall all grunn til :)

    SvarSlett